tisdag 8 mars 2011

Bil med start i Karlstad...

Förhoppningar och tankar finns om att en bil, tillhörande BeO :), startar från Karlstad tidigt fredagen den 8 juli. Den kommer sen köra via Västerås, Uppsala, Umeå, Luleå för att nå Kiruna. För att kunna köra effektivt som... bara den önskas medpassagerare. Har ni övriga funderat? Hur tänker ni gällande datum, resa och det hela runt i kring? Om det blir en snabb resa upp, kan man förslagsvis "njuta" lite mer efter - alltså på resan "hemåt".

Det känns viktigt att komma fram till vilka vi är och hur vi tänker resa till Kiruna relativt snart, då det vore onödigt att en sådan sak skulle göra att detta äventyr rinner ut i sanden.

3 kommentarer:

  1. Jag ska prata med min chef idag för att utforska möjligheterna att få loss någon extra dag där 13 juli. Ha en bil till Kiruna är rätt så bra, och jag gillar bilresa så hade jag bott i Karlstad hade jag lätt hängt på i bilen..! Väl framme i Kiruna är det bra att ha en bil, smidigt att ta sig från Kiruna till Nikkaluokta.. Tror det går buss annars, men vet inte hur ofta eller vad den kostar.
    Tåg går raka vägen till Kiruna, ev byte i Lule förstås.. Man kan flyga till Lule och ta tåget därifrån.. Har inte kollat flygmöjligheterna längre norrut ännu..

    SvaraRadera
  2. Nattåget är framme i Kiruna 10:22 på lördagmorgonen, kostar idag 627 kr för vuxenbiljett. (SJ förstås).
    Flyg lördag ARlanda - Kiruna; ca 1100 kr. Retur tisdagen 365 kr. Vuxenbiljett economy.
    (SAS)
    Norwegian verkar inte flyga till Kiruna. Lågprisbiljett till Lule 549 kr idag. (Vilket gör det till ett dyrt alternativ).
    Malmö Aviation går inte heller till Kiruna, men väl till Ume.. =) 399 kr om man bokar enkel resa Bromma - Ume idag..

    SvaraRadera
  3. Nu har iaf jag fått bekräftat att jag har semester då, så jag satsar kallt på att åka från Karlstad som Natalie beskriver, tidig morgon 8 juli.
    Och som sagt så är det i värsta fall plats för fyra personer i bilen, exkl. mig. Blir vi fyra kan det dock bli mysigt i baksätet. :)

    SvaraRadera